نانو کراتین مو یکی از روش‌های بازسازی و تقویت مو به شمار می‌رود. موها به دلایل مختلفی مانند آلودگی، دکلره و رنگ‌های مداوم، سشوار و … دچار آسیب می‌شوند.

نانو کراتین مو

نانو کراتین مو ، روشی برای درمان ، تقویت و زیبایی مو می باشد که موهای شما را صاف می کند و همزمان احیا و بازسازی موهای شما را نیز انجام می دهد. استفاده از دکلره و مواد شیمیایی مضر آسیب های بسیاری به موها می رساند ، شاید هم در هر صورت با آنها به خوبی رفتار نکرده‎اید و اکنون با موهایی بیمار مواجه هستید. اینجا است که واژه نانو کراتین را خواهید شنید.

از آنجا که سالم بودن موها و درخشندگی آنها تأثیر بسزایی در زیبایی دارد، جلوگیری از آسیب به موها و رفع آنها حائز اهمیت است. کراتین از روش های معمول و کاربردی برای احیا و بازسازی مو به شمار می رود. این روش دارای انواع متفاوتی است که با توجه به شرایط موها و میزان آسیب آنها انجام می شود. نانو کراتین که از روش های جدید احیا و بازسازی مو به شمار می رود موضوع بحث این مقاله می باشد که در ادامه به جزییات آن می پردازیم.

استفاده از تکنیک نانو کراتین می تواند آسیب هایی که به موهای شما وارد شده است را برطرف نماید. نانو کراتین یک فناوری بیومیمتیک منحصر به فرد ایجاد کرده است که در آن کراتین را به اندازه ریز مولکولی تجزیه می‌کند و آن را قادر می‌سازد به ساقه مو نفوذ کند.

نانو کراتین مو

تفاوت نانوکراتین و کراتین مو

برای  بررسی تفاوت نانوکراتین مو  با کراتین برزیلی یا عادی، نیاز است ابتدا با خود واژه کراتین آشنا شویم. کراتین یکی از پروتئین های طبیعی بدن است که در بافت های ساختاری مانند پوست و ناخن به مقداری زیادی وجود دارد.

این پروتئین موجب درخشندگی و صاف شدن موها می گردد. هنگامی که مو در معرض عوامل فیزیکی مانند حرارت زیاد، آلودگی و نور خورشید و یا مواد شیمیایی مانند انواع رنگ ها قرار می گیرد، کراتین مو از بین رفته و موها حالتی زبر، خشن و تیره پیدا می کنند.

در این حالت می توان با استفاده از روش های کراتینه، موها را بازسازی و احیا کرد. در واقع این روش مواد لازم مانند انواع آمینو اسید ها و پروتئین های مورد نیاز مو را تامین می کند.

در انجام نانو کراتین ، مواد قدرت جذب و نفوذ بیشتری به لایه های مو دارند که باعث می شود بازدهی افزایش پیدا کند. در این روش فرمالین کمتری همراه با صافی بیشتری دریافت می گردد  که جذابیت دو چندانی به مو وارد می نماید.

در نانوکراتین مو، مواد مورد نیاز مو ازجمله آمینو اسید ها و پروتئین ها در ابعاد نانو مورد استفاده قرار می گیرند. هنگامی که مواد در ابعاد نانو قرار داشته باشند، به دلیل اندازه بسیار ریزشان، به راحتی توسط سلول های بدن جذب شده و کارایی و عملکرد بهتری دارند. بنابراین در نانوکراتین کردن مو ها، مواد مغذی مو، به صورت نانو بر روی ساقه مو اعمال شده و بدین ترتیب ساقه مو جذب حداکثری از مواد مغذی و بازسازی کننده را دریافت می کند. در این روش جذب مواد کراتینه به ساقه مو افزایش می یابد و نتیجه متفاوت و بهتری نیز ارائه می دهد.

مزایا و معایب نانوکراتینه کردن مو

گرچه نانوکراتین مو باعث احیا و بازسازی مو ها می شود اما با توجه به روش انجام آن، اگر توسط فرد متخصص صورت نگیرد می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به مو وارد کند. در ادامه به مزایا و معایب نانوکراتین مو می پردازیم :

مزایا : مهم ترین مزیت نانوکراتین مو، داشتن موهای صاف، لخت، یکدست و براق است. در این روش کراتینه کردن موها، میزان استفاده از مواد و همچنین روش انجام به میزان آسیب موها بستگی دارد. در واقع نانوکراتین با توجه به موی افراد طراحی می گردد و فرمولاسیون و درصد مواد آن برای همه افراد یکسان نیست. در این حالت احتمال اینکه نتیجه بهتری از کراتینه شدن ایجاد شود، بیشتر است. مزیت بعدی نانوکراتین، حذف ماده شیمیایی فرماآلدهید در مواد کراتینه است. فرماالدهید یک ماده سرطان زاست که اگر در دوز های بالا برای مدت طولانی استفاده شود، برای  سلامتی زیان بار خواهد بود. اما در مواد نانوکراتین، فرماآلدهید وجود ندارد.

معایب: از معایب نانوکراتین مو، می توان به کاهش اثر و ماندگاری آن اشاره کرد. به دلیل عدم وجود ماده فرماآلدهید در مواد نانوکراتین، ماندگاری آن نیز کاهش می باید. اگر مراقبت های بعد از انجام کراتین به خوبی انجام شود، مدت زمان ماندگاری نانوکراتین تقریبا بین 12 تا 16 هفته می باشد. عیب دیگر این روش، استفاده از حرارت های بالا برای اتوکشی و صاف کردن موهاست. اگر این کار با دقت و مهارت کافی انجام نگیرد، مو تحت تاثیر حرارت دچار آسیب شده و شکننده می گردد.

نانو کراتین

خدمات نانو کراتین مو در سالن زیبایی مائده عرب

همانطور که اشاره شد، تخصص و مهارت در نانوکراتین مو  بسیار اهمیت دارد. اینکه فرد دارای مهارت، تخصص و تجربه لازم در زمینه شناخت مو، آسیب شناسی و انجام روش های کراتینه مو باشد، قطعا نتیجه  بهتری به دنبال خواهد داشت. کراتینه کردن مو در سالن زیبایی مائده عرب، توسط کادر حرفه ای، مجرب و متخصص انجام می گیرد. استفاده از مواد خالص و درجه یک، فرمولاسیون و انجام روش نانو باتوجه به نوع مو و میزان آسیب، دقت و مهارت در انجام کار و ارائه نتیجه دلخواه از جمله ویژگی هایی است که هنگام کراتینه کردن مو در سالن زیبایی مائده عرب مشاهده خواهید کرد.

اهمیت در انتخاب مواد نانو کراتین مو

با توجه به اینکه سیستم نانو کراتین مو براساس بافت طبیعی موهای شما طراحی شده است ، میزان صافی که موهای شما بعد از انجام این عمل دریافت می کند کاملا به جنس و ساختار موهای شما بستگی دارد و این میزان صافی در افراد مختلف ، متفاوت می باشد. همچنین محصول استفاده شده تاثیر بسزایی در احیا ، تقویت و صافی موهای شما دارد. در بسیاری از مراکز این کار با هزینه کمتری انجام می شود که بعد از گذشت یک الی دو ماه موهای شما مجددا آسیب پذیر خواهند شد. پس انتخاب محصول مناسب ، افراد متخصص در این زمینه بسیار مهم می باشند. شما می توانید در پیج اینستاگرام سالن زیبایی مائده عرب تمامی نمونه کارها را مشاهده نمایید و با ارسال عکس از موهای خود به دایرکت کارشناسان ما بصورت رایگان مشاوره بگیرید.

دریافت مشاوره
مشاوره واتساپ
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم؟