مراقبتهای بعد کراتینه مو امری بسیار ضروری و حائز اهمیت است. تا جایی که با عدم مراقبت صحیح شاهد دوام و ماندگاری کمتر موهای کراتینه شده، خواهید بود. با رعایت نکات مهم و اصول صحیح مراقبت از موهای کراتینه شده، افراد می‌توانند شاهد یک موی جذاب، درخشنده و سلامت باشند. از آیا این نکات طلایی را می‌شناسید؟! ما در اینجا به نکات مهم و طلایی برای مراقبت مناسب پس از کراتین مو، اشاره کرده‌ایم.

مراقبتهای بعد کراتینه مو

نکات طلایی برای مراقبتهای بعد کراتینه مو

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام کراتینه مو باید مد نظر قرار دهید، تخصص و تجربه آرایشگر است. کراتینه مو باید توسط یک فرد متخصص، مجرب، کارآزموده و ماهر صورت پذیرد. آرایشگر حرفه‌ای در امر کراتینه مو، از تخصص بالایی در:

  • استفاده از مواد مناسب و باکیفیت
  • استفاده‌ی صحیح از اتو
  • مقدار زمان مناسب برای ماندگاری مواد بر روی مو
  • نحوه‌ی صحیح شستشو
  • نحوه‌ی صحیح استفاده از سشوار

و … برخوردار است. همچنین یک کراتینه کار حرفه‌ای در آرایشگاه، مشاور بسیار مناسبی نیز خواهد بود. وی مشتریان را برای بهره برداری از یک موی بسیار عالی و جذاب، همراهی می‌کند. اما توجه به برخی از فاکتورها و نکات طلایی پس از کراتینه کردن موها، بسی ضروری خواهد بود.

 

شامپو مناسب بعد از کراتینه مو

یکی از نکات مهم در مراقبت‌های بعد کراتینه مو، استفاده از شامپو مناسب بعد از کراتینه مو است. حتما باید در انتخاب شامپو از مشاوره‌های تخصصی و تجربه افراد ماهر در این زمینه استفاده کنیم. آرایشگر حرفه‌ای در امر کراتینه مو، بهترین شامپوی مناسب برای موهای شما را معرفی خواهد کرد. یکی از نکات مهم در خرید این نوع از شامپوها، توجه عدم برخورداری شامپو از سولفات می‌باشد. شامپوهایی که از سولفات سدیم برخوردار هستند می‌توانند کراتینه موهای شما را از بین ببرند. در نتیجه شاهد عدم کیفیت و جذابیت موهای خود در کمترین زمان پس از کراتینه، خواهید بود. همچنین آب کلردار و آب شور نیز می‌توانند بر روی از بین بردن کراتینه موهای شما تاثیر گذار باشند. امروزه شاهد انواع شامپوهایی هستیم که هر کدام از آنها به نوبه خود بهترین شامپو برای موهای کراتینه شده به شمار می‌روند. شامپو‌هایی نظیر:

  • شامپو کراتینه آگرادو
  • شامپو کراتینه لروکس
  • شامپو ردیست
  • شامپو کراتینه آدرا
  • شامپو کراتینه آی پلاس

و … از جمله انواع شامپوهای مناسب برای کراتینه مو هستند. این شامپوها فاقد سولفات بوده و از کراتین موهای شما محافظت می‌کنند.

مراقبت بعد از کراتینه کردن مو

استفاده از ماسک مو برای موهای کراتینه شده

یکی از مراقبت‌های بعد کراتینه مو، استفاده از ماسک موی مناسب است. موادی که برای کراتینه کردن موها مورد استفاده قرار می‌گیرند، در بردارنده‌ی مواد شیمیایی هستند. این مواد می‌توانند بر روی از بین بردن وز و لخت کردن موها تاثیرگذار باشند.

این مواد شیمیایی می‌توانند سبب از بین رفتن روغن طبیعی در موها شوند. بهترین راه برای جبران کردن روغن از دست رفته موها و همچنین تامین رطوبت مناسب آنها، استفاده از ماسک مو است. ماسک مو می‌تواند درخشان شدن موها، قابلیت ترمیم کنندگی و احیای آنها را نیز در بر داشته باشد.

ماسک موهای مخصوص کراتینه، دربردارنده مواد کراتینه هستند. پس از شستشوی موها با شامپوی مناسب کراتینه، می‌توان این ماسک موها را استفاده کرد.

روش خشک کردن در مراقبتهای بعد کراتینه مو

در مراقبت‌های بعد کراتینه مو، باید به روش مناسب خشک کردن موها نیز بسیار توجه کرد. قبل از هر چیز باید بدانید که پس از طی کردن مراحل کراتینه کردن موها، تا 72 ساعت هرگز اقدام به شستشوی آن ننمایید. در صورتی که موهای شما نیز به هر نحو خیس شد، اقدام به خشک کردن آن با استفاده از سشوار کنید.

پس از گذشت زمان مورد نظر می‌‌توانید اقدام به شستشوی موهای خود نمایید. استفاده از باد سشوار برای خشک کردن موهای کراتینه شده، امری ضروری تلقی می‌شود. روش خشک کردن موها با استفاده از باد سشوار نیز مراحل خاص خود را در بر دارد.

توجه به نحوه صحیح شانه کردن موها، استفاده از حوله و نمگیر مناسب برای موها، استفاده از دمای مناسب سشوار امری حائز اهمیت است.

با رعایت این نکاتی که درباره مراقبتهای بعد کراتینه مو گفته شد می توانید عمر کراتینه موهای خود را افزایش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره
مشاوره واتساپ
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم؟