برای جلوگیری از ریزش مو، برای شما موارد مهم و اساسی را جمع آوری کرده ایم که با رعایت این نکات می توانید از ریزش مو جلوگیری بعمل آورید.

نکات مهم جلوگیری از ریزش مو

استفاده ازمحصولات یا ترکیبات ضد التهاب یا اکسیر کنترل چربی می باشد. عملکرد آن بدین صورت می باشد که التهاب را کم می کند و عواملی که باعث تعرق می شود را کنترل می کند و در نتیجه چربی پوست کف سر کنترل می شود و کاهش پیدا می کند.با کاهش چربی پوست و افزایش دفعات شستشو ریزش مو کنترل می شود.

کم کاری غده تیروئید و تخمدان پلی کیستیک از بیماری هایی هستند که باعث ریزش مو می شوند.  کم کاری این غده باعث ریزش مو شدید می شود. با انجام تست و آزمایش از عملکرد درست این غده مطمئن شوید. همچنین تخمدان پلی کیستیک باعث بروز اختلالاتی در هورمون های بدن و عادت ماهیانه می شود و می تواند بر روی مو تاثیر بسزایی بگذارد.

افزایش استرس باعث افزایش ریزش مو می شود.با زیاد شدن استرس تار موهای شما نازک می شود و شکنندگی آن زیاد می شود. همچنین عملکرد فولیکول های مو برای ایجاد موهای جدید دچار اختلال می شود. پس کنترل استرس نقش بسزایی در کم شدن ریزش موهای شما دارد.

جلوگیری از ریزش مو

اهمیت تغذیه و ویتامین ها در جلوگیری از ریزش مو

  • استفاده از ویتامین ها و مواد مغذی برای مو بسیار مهم است. جنس تارهای مو از پروتئین می باشد پس کمبود پروتئین در برنامه غذایی روزانه باعث بروز مشکلاتی  در روند ساخت مو می‌شود. با مصرف کافی مقادیر پروتئینی می توانید از ریزش مو جلوگیری بعمل آورید. حبوبات ، تخم مرغ ، ماهی ، گوشت قرمز و مرغ از اصلی ترین  مواد پروتئینی در رژیم غذایی هستند که باید مورد استفاده قرار بگیرند.
  • همچنین مقادیر کافی کلسیم و منیزیم در رژیم غذایی برای سلامت موها مورد نیاز است. بنابراین مصرف روزانه‌ی لبنیات را در برنامه‌ی غذایی خود داشته باشید.
  • کمبود برخی ویتامین ها مانند ویتامین ب (بیوتین) ، زینک و آهن هم می تواند باعث ریزش مو شود. توصیه می شود که بصورت روزانه از قرص های هیرویت که شامل تمامی ویتامین های ورد نیاز مو می باشد استفاده نمایید.

رعایت موارد مهم برای جلوگیری از ریزش مو

  • موهای خود را روزانه حداقل 3 بار شانه نمایید این عمل باعث خون رسانی به کف سر می شود و از ریزش موها جلوگیری می نماید.
  • استفاده از شامپو مناسب برای مو که با ساختار موهای شما همخوانی داشته باشد. قبل از خرید شامپو حتما از جنس موهای خود مطلع باشید که بدانید از شامپو مخصوص موهای خشک ، چرب و یا معمولی استفاده نمایید. توصیه ما به شما این است که از شامپوهای فاقد سولفات و یا بعبارتی SLS Free استفاده نمایید.
  • از شانه ، برس و حوله شخصی خود استفاده نمایید. بهداشت سر و موها در این امر بسیار مهم می باشد.
  • موهای خیس را شانه نکنید و زیاد در داخل حوله نگه ندارید ( زیرا نگه داشتن زیاد موها در حوله باعث شکنندگی آن می شود) و سریعا با باد سشوار خشک کنید ( هرگز موهای خیس را اتو نکشید )
  • از آب خیلی گرم برای شستشوی موهای خود استفاده نکنید . بهترین دمای آب برای شستشو ولرم رو به سردی می باشد.موها را به آرامی شسته و کف سر را چنگ نزنید.
  • توصیه می شود جهت حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش از مزو تراپی استفاده نمایید. انجام این عمل به صورت مداوم ( ماهی 1 بار ) برای سلامت موهای شما بسیار مفید می باشد.
  • موهای خود را زیاد رنگ و دکلره نکنید. رنگ کردن زیاد موها و دکلره بخاطر داشتن مواد شیمیایی به موها آسیب می رساند و سلامت آن ها تهدید می کند.
  • با استفاده از کراتین مو و تراپی های دیگر موهای خود را احیا نمایید.
  • لازم به ذکر می باشد ریزش مو در دوران حاملگی امر طبیعی می باشد که بعد از به دنیا آمدن نوزاد برطرف می گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره
مشاوره واتساپ
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم؟