در ابتدا قبل از مقایسه و بررسی ارتباط قرص‌ هورمونی و کراتینه مو برای شناخت بهتر به معرفی قرص‌های هورمونی می‌پردازیم. زنان و مردان در دوره‌های مختلف زندگی و به دلایل متفاوتی با تجربه ریزش مو رو به رو می‌شوند. یکی از را‌ه‌های شناخته‌شده برای درمان ریزش مو استفاده از قرص‌های هورمونی است. دلایل مختلف از جمله کهولت سن، اضطراب یا تغییرات هورمونی در ریزش مو موثر هستند. زنان در سنین مختلف زندگی مانند میانسالی، همچنین حین و بعد از بارداری و در دوران یائسگی تغییرات شدید هورمونی را تجربه می‌کنند.

بعضی از قرص های هورمونی که شامل استروژن و پروژسترون می باشند برای مشکلاتی مانند ریزش مو تجویز می شوند اما در برخی از قرص ها که فقط حاوی پروژسترون هستند ریزش مو را افزایش می دهند. ولی در نهایت هنگام مصرف این قرص ها باید عوارضی مانند ریزش مو را در نظر بگیرید. ما به شما رابطه قرص هورمونی و کراتینه مو را توضیح می دهیم.

قرص هورمونی و کراتینه مو

تاثیر قرص هورمونی بر روی کراتینه مو

مصرف قرص هورمونی هیچ تاثیری بر روی کراتینه مو ندارد. در واقع انجام عمل کراتین بر روی ریزش های هورمونی ، ارثی و و…. تاثیری ندارد ، زیرا در متدهای جدید که در سالن زیبایی مائده عرب انجام می شود ،  مواد از ریشه بر روی مو گذاشته نمی شودو از 1 سانتی ریشه مواد گذاشته می شود.

هورمون به نوعی یک پیام شیمیایی است که توسط غدد داخلی بدن تولید می‌شود و از طریق جریان خون در بدن حرکت می‌کند. هورمون‌ها در تنظیم تعداد زیادی از فرآیندهای بدن مانند اشتها و رشد موثر هستند؛ همچنین هورمون‌های جنسی نقش بسزایی در تولیدمثل و سلامت مو دارند. استروژن و پروژسترون از هورمون‌های جنسی زنانه هستند، که در رشد استخوان‌ها و عضلات نقش زیادی دارند و در صورت کمبود این هورمون‌ها احتمال ریزش مو افزایش می‌یابد.

پزشکان با چند آزمایش ساده ارتباط ریزش مو با کمبود استروژن یا پروژسترون را بررسی می‌کنند. اگر تشخیص این باشد که کمبود استروژن یا پروژسترون علت ریزش مو است، پزشکان استروژن تراپی یا پروژسترون تراپی را تجویز می‌کنند. در این روش از محلول، قرص یا آمپول موضعی استفاده می‌کنند. بدین ترتیب، میزان هورمون بدن بیشتر می‌شود و تعادل هورمونی برقرار می‌شود. قرص استروژن و پروژسترون در دو نوع گیاهی و شیمیایی تولید می‌شود.

با توجه به اینکه قرص‌های هورمونی که شامل استروژن و پروژسترون می‌باشند برای مشکلاتی مانند ریزش مو تجویز می‌شوند اما در برخی از قرص‌ها که فقط حاوی پروژسترون هستند، ریزش مو افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه هنگام مصرف این مکمل‌های دارویی به عوارض جانبی آن نیز توجه کنید. بعضی از خانم‌ها به دلیل اینکه از این عوارض اطلاع ندارند، کراتینه‌ مو را مسبب ریزش موی خود می‌دانند؛ در ادامه به توضیح رابطه قرص‌ هورمونی و کراتینه مو می‌پردازیم.

صافی مو و قرص هورمونی

لازم به ذکر می باشد یکی از مراحل صافی و احیا در سالن مائده عرب استفاده از دستگاه اوزون تراپی می باشد که این دستگاه با افزایش گردش خون در سر و اوزون تراپی ریزش مو غیر ارثی را متوفق کرده و رشد مجدد مو حاصل می شود.

قرص هورمونی مو

قرص هورمونی و کراتینه مو

هیچ گونه مدرک علمی برای تداخل میان مصرف قرص‌ هورمونی و کراتینه مو وجود ندارد، در واقع انواع ریزش موهای هورمونی یا ارثی به این فرآیند ربطی پیدا نمی‌کنند و صرفاً همزمان با کراتینه کردن اتفاق می‌افتند. همان طور که در بالا ذکر شد، در صورتی که روش صحیح و اصولی کراتینه مو رعایت شود به ریشه مو آسیبی نخواهد رسید و این روش می‌تواند به سلامت پوست و موی شما نیز یاری برساند. در متدهای جدید و به روزی که در سالن زیبایی مائده عرب انجام می شود، مواد استفاده شده از ریشه بر روی مو گذاشته نمی شود و حداقل یک سانتی متر با ریشه مو فاصله دارد.

صافی مو و قرص هورمونی

در این بخش به بررسی ارتباط صافی مو و قرص هورمونی خواهیم پرداخت. اوزون تراپی مو امروزه در سالن‌های تخصصی کراتینه انجام می‌شود. یک مولکول اکسیژن به همراه یک اتم اکسیژن دیگر، اوزون را به وجود می‌آورند. ازن تاثیرات زیاد و مفیدی در افزایش رشد مو دارد و اگر ریزش موی شما به دلیل کمبود اکسیژن باشد، می‌تواند آن را به طور کامل متوقف کند. در این روش سر به واسطه یک نوع پوشش در محوطه کابینی دستگاه قرار می‌گیرد و بخار آبی به دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد در درون کابین جریان پیدا می‌کند. حین این فرآیند که چند دقیقه زمان خواهد برد، فولیکول‌های مو تحریک شده و راه ورود برای نفوذ به عمق ساقه و ریشۀ  مو باز می‌شود. اوزون در تماس با ریشه موها، باعث جوانسازی و تقویت فولیکول موها شده که نه تنها مشکلات موهای ضعیف و شکننده را درمان می‌کند بلکه سبب تقویت و براق شدن تارهای مو می‌شود.

آیا قرص‌ هورمونی و کراتینه مو با هم در تضاد هستند؟ اوزون تراپی و صاف کردن مو چطور؟ پاسخ بستگی به نوع اجرای فرآیند، مواد مصرفی و کادر انجام دهنده دارد؛ اما به طور کلی خیر. اوزون تراپی نیز تداخلی با قرص‌های هورمونی ندارد و هر دو به عنوان روش درمانی برای افزایش حجم و تراکم موها  محسوب می‌شوند. اوزون تراپی جزوی از فرآیند فرآیند صاف شدن مو می‌باشد که به ترمیم و بازسازی تارهای موی آسیب دیده مانند موخوره کمک می‌کند و‌ از وز شدن موها جلوگیری می‌کند. در سالن زیبایی مائده عرب با بهترین دستگاه‌ها و فناوری‌ها تحت نظارت افراد خبره فرآیند کراتینه مو و اوزون تراپی انجام می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره
مشاوره واتساپ
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم؟