کدام یک از بانوان دوست ندارند که موهای پرپشت، قوی و زیبا داشته باشند. به هر حال، داشتن موهای زیبا باعث ایجاد جذابیت در چهره نیز می شود. با توجه به این موضوع، بسیاری از بانوان علاقه مند هستند که با روش های نوین، مشکلات مربوط به موهای خودشان را رفع کنند. فوتون تراپی مو، یکی از روش های رایج برای درمان ریشه و ساقه موها است که البته همه سالن های زیبایی از این دستگاه استفاده نمی کنند.

نور درمانی برای موها، می تواند بسیار مفید باشد. به خصوص اگر، فوتون تراپی برای موها با روش تخصصی و بر اساس علم روز انجام شود. با توجه به اینکه بسیاری از افراد در رابطه با فوتون تراپی مو و جزئیات آن آشنایی ندارند، در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در این رابطه توضیح دهیم.

فوتون تراپی مو چیست و چه کاربردی دارد؟

فوتون تراپی مو چیست؟ این روش یک روش درمانی برای موها است که هم می تواند اهداف درمانی داشته باشد و هم اهداف زیبایی! فوتون تراپی برای موها، با کمک یک دستگاه مخصوص انجام می شود. در این روش، نور با امواج مختلف به کف سر و موها تابانده می شوند تا باعث افزایش جذب مواد مغذی در موها، افزایش خونرسانی و گردش خون و بهبود تغذیه رسانی به فولیکول های مو گردند.

نور درمانی موها، با کمک دستگاه های فوتون تراپی یک روش جدید است که فقط در برخی از سالن های زیبایی انجام می شود. ما در سالن زیبایی مائده عرب اینکار را بصورت تخصصی برای شما انجام می دهیم.

فوتون تراپی چگونه کار می کند؟

دستگاه فوتون تراپی چگونه کار می کند؟ روش فوتون تراپی یا نور درمانی، از جمله روش هایی است که هم برای پوست و هم برای موها مورد استفاده قرار می گیرد. فوتون تراپی به معنای تاباندن نور به بخشی از بدن برای رسیدن به بهترین نتیجه درمانی است. دستگاه فوتون تراپی موها با دستگاهی که برای نور درمانی پوست مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است.

اساس کار دستگاه فوتون تراپی مو، بر اساس نور لیزر می باشد. این دستگاه می تواند برای درمان مشکلات مختلف مو مورد استفاده قرار گیرد. داشتن فناوری جدید و نوین، از جمله خصوصیات دستگاه فوتون تراپی موها می باشد. دستگاه نور درمانی مو، زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که از یک سری محصولات برای ترمیم موها استفاده شده است.

زمانی که نور دستگاه با موها و ریشه موها تماس پیدا می کند، یک واکنش شیمیایی میان محصولات استفاده شده و نور دستگاه ایجاد می شود. این واکنش شیمیایی، جذب مواد مغذی به کف سر را افزایش می دهد و باعث شرایط موها خواهد شد.

فوتون تراپی مو

دستگاه فوتون تراپی مو:

دستگاه فوتون تراپی مو، از جمله دستگاه های لیزری است که دارای سه نور مختلف با طول موج های متفاوت می باشد. با توجه به اینکه هر یک از نورهای این دستگاه، دارای ویژگی های خاصی می باشند، کاربرد خاصی نیز دارند. این دستگاه دارای سه نور به رنگ های قرمز، آبی و سبز بوده و امکان بهبود سلامت موها را فراهم کرده است.

نور سبز دستگاه فوتون تراپی:

نور سبز باعث جذب سریع مواد می شود و همچنین تایم مکث مواد به یک دوم کاهش پیدا کند.نور سبز یکی از انواع نورهای تولید شده توسط دستگاه فوتون تراپی است. این نور می تواند فیبرهای مو را تجدید کند و باعث تغذیه کردن تارهای مو شود. نور سبز می تواند باعث افزایش جذب مواد مختلف استفاده شده بر روی موها شود و تایم مربوط به مکث را به نصف، کاهش دهد.

نور آبی دستگاه فوتون تراپی:

 نور آبی که Blue Light هم گفته می شود باعث بسته شدن کوتیکول مو می شود.

نور آبی دارای طول موج 450 نانومتری است که می تواند در تماس مستقیم با کوتیکول های مو قرار بگیرد. نور آبی برای درمان مویرگی موها و ثابت شدن برخی از محصولات استفاده شده بر روی الیاف مو استفاده می شود. نور آبی می تواند برای بسته شدن کوتیکول های مو نیز مورد استفاده قرار گیرد.

با کمک نور آبی می توان ماندگاری محصولات استفاده شده را افزایش داد. نور آبی می تواند باعث بهبود تکنیک های مختلف زیبایی مو مانند آبرسانی، صاف کردن و … شود. یکی از بهترین مزیت های استفاده از نور آبی برای موها، بهبود کراتینه شدن موها می باشد. برای استفاده از نور آبی، فقط نیاز است که طول موج دستگاه تغییر پیدا کند.

نور قرمز دستگاه فوتون تراپی:

نور قرمز هم جنبه درمانی دارد ، باعث درمان اسکالپ مو می شود. خانم هایی که ریزش مو دارند می توانند از این دستگاه استفاده کنند تا شاهد کاهش ریزش موهایشان بعد از چند بار استفاده باشند. این دستگاه همچنین به رویش مجدد موها کمک به سزایی می کند.

نور قرمز یکی از انواع نورهایی است که با طول موج 600 نانومتر به عمق ریشه های مو نفوذ می کند. نور قرمز می تواند برای درمان ریزش مو فوق العاده عمل کند. نور قرمز به ریشه و عمق موها نفوذ می کند و می تواند به سلول ها برسد. نور قرمز می تواند برای درمان اسکالپ ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

با کمک نور قرمز، متابولیسم کف سر و سلول های مربوط به مو افزایش پیدا می کنند. به همین خاطر، تقسیم سلولی و دفع سموم با سرعت بیشتری انجام می شوند. در صورت نیاز می توان نور قرمز را برای کاهش التهاب و تولید بیشتر پروتئین و تحریک رشد بیشتر موها، استفاده کرد.

مزایای فوتون تراپی مو یا نور درمانی

فوتون تراپی مو یا استفاده از نور برای درمان مشکلات موها، یکی از بهترین روش های درمانی است که تهاجمی و آسیب زا نمی باشد. مزایای فوتون تراپی برای موها، بسیار متنوع بوده و با توجه به کاربرد این روش درمانی، تعیین می شوند. در ادامه می خواهیم به برخی از مزایای نور درمانی برای موها اشاره کنیم.

  • کمک به ترمیم پیوندهای مو
  • بازسازی موهای آسیب دیده با کمک نور
  • بهبود نفوذ مواد مغذی در موها
  • غیر تهاجمی و قابل انجام بدون درد
  • افزایش نفوذ عمیق تر محصولات مغذی به داخل موها
  • کمک به آبرسانی و احیای موهای آسیب دیده و خشک
  • کمک به افزایش گردش خون مویرگی در کف سر
  • کمک به کاهش ریزش مو و احیای مجدد موها

 

فوتون تراپی مو به عنوان یک روش جدید درمانی برای موها شناخته می شود که در این مقاله در رابطه با آن توضیح دادیم. طبق توضیحات داده شده، این روش درمانی می تواند جایگزین بسیاری از روش های درمانی دیگر که تهاجمی و همراه درد هستند، شود.

فوتون تراپی مو با یک دستگاه خاص انجام خواهد شد که با نام لیزر شناخته می شود. در صورت نیاز می توان فوتون تراپی را برای مقاصد زیبایی و یا مقاصد درمانی مورد استفاده قرار داد.

دستگاه فوتون تراپی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره
مشاوره واتساپ
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم؟