ماسک روغن بادام ، عسل و تخم مرغ دارای خواص بیشماری برای مو ها می باشد. با استفاده از این ماسک خارق العاده در چندین هفته شاهد تغییرات ظاهری آشکاری بر روی موهای خود می شوید. این یک روش کراتینه مو خانگی می باشد.

ماسک روغن بادام ، عسل و تخم مرغ برای مو

روغن بادام خواص بیشماری دارد که برای سلامت مو بسیار حائز اهمیت می باشد.این روغن  سرشار از ویتامین E و منبع غنی ای از منیزیم، مس و فسفر است. این روغن غنی از آنتی‌اکسیدان به دلیل توانایی مبارزه با رادیکال‌های آزاد، معروف است. همچنین ضدالتهاب بوده و ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

روغن بادام حاوی اسیدهای چرب امگا3 می‌باشد که ممکن است به شما در حفظ سطح کلسترول سالم خون و بهبود حافظه کمک کند؛ و همچنین به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری های قلبی و سرطان نیز کمک می‌کند. روغن بادام به دلیل داشتن بیوتین که همان ویتامین B-7 می باشد، قابلیت بالایی در تقویت و نرم کنندگی موهای شما دارد.

عسل یک نرم کننده طبیعی است، که رطوبت را در موهای شما ایجاد کرده و آن را حفظ می کند. این امر باعث جلوگیری از شکستگی مو می شود. دارای خواص آنتی اکسیدان غنی است که باعث جلوگیری از آسیب به موی سر شما می شود.این ماده مغذی فولیکول های مو را تقویت می کند و ریزش مو را متوقف می کند.عسل همچنین دارای ویژگی های ضد باکتری و ضد عفونی کننده است. این ویژگی ها مانع از عفونت های پوستی و مسائلی مانند شوره سر، اگزما و پسوریازیس می شود.

زرده تخم مرغ سرشار از مواد پروتئینی و مغذی مانند فولات ، بیوتین ، ویتامین A و ویتامین D است که می تواند موجب تغذیه ریشه مو گردد. مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ همان عناصری است که سبب ایجاد موهای سالم و براق می شود، برخی از افراد زرده تخم مرغ را به عنوان درمانی برای ریزش مو، رفع شکنندگی مو و به عنوان عاملی برای تقویت و تسریع رشد موهایشان به پوست سر خود می زنند.

ماسک روغن بادام ، عسل و تخم مرغ

تهیه ماسک روغن بادام عسل و تخم مرغ :

دو عدد زرده  تخم مرغ را هم میزنیم تا کاملا رقیق شود بعد از آن دو قاشق روغن بادام و یک قاشق عسل به آن اضافه می کنیم و مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم. بعد از اینکه مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده ایم از ریشه مو شروع به زدن مواد میکنیم تا به خوبی به خورد کف سر و ریشه رود. به مدت 45 دقیقه مکث کرده ، سپس آبکشی می نماییم.

با تکرار این روش تا چند هفته ( هفته ای یکبار) کاملا متوجه تغییر موهای خود خواهید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره
مشاوره واتساپ
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم؟