اوزون تراپی مو روشی جدید در مراقبت و حفظ سلامت مو است. آیا شما اطلاعی درباره‌ی آن دارید؟

آیا موهای شما، در اثر رنگ، دکلره و یا استفاده از شامپو‌های نامناسب دچار خشکی، وزی و به طور کلی آسیب دیده است؟

آیا به دنبال راهی برای جلوگیری از ریزش مو‌هایتان هستید؟

آیا از خارش کف سر در عذاب هستید و از وجود شوره‌های روی مو و لباس‌تان خجالت می‌کشید؟

اوزون تراپی مو تمام مشکلات فوق را برطرف کرده است. مطالعه‌ی این مطلب برای زیباجویان و افرادی که به دنبال درمان و تقویت موهای خود هستند مفید می‌باشد.

اوزون تراپی مو برای رفع مشکلاتی چون ضعیف شدن تارهای مو ، شکنندگی، ریزش مو، شوره سر و موخوره می باشد. این مشکلات باعث آلودگی و خشکی پوست کف سر می شود. اوزون تراپی با دستگاهی به نام ماکرومیست انجام می شود که اکسیژن را به اوزون تبدیل می کند و یکی از جدیدترین روش های احیا و تقویت موها به شمار می آید. علاوه بر مشکلات ذکر شده در بالا، بسیار از افراد سلامت و شادابی موهای خود را به خاطر استفاده زیاد از دکلره و رنگ کردن های مداوم موها از دست داده اند. شما با استفاده از این روش می توانید شادابی و سلامت را به موهای خود بازگردانید.

اوزون تراپی مو چیست؟

بیایید پیش از پرداختن به اوزون تراپی مو کمی با اوزون و تاثیرات آن در سلامت بدن بیشتر آشنا شویم.

اوزون گازی است که در فضای اطراف زمین وجود دارد و از تابش اشعه‌های زیان آور خورشید(مانند: اشعه‌ی فرابنفش) جلوگیری می‌کند. این گاز به رنگ آبی است و بویی تند دارد. اوزون از ترکیب سه اتم اکسیژن به وجود می‌آید. همانطور که می‌دانید، اکسیژن عاملی اصلی در حفظ حیات است و در صورت کمبود آن، مشکلاتی جدی و بیماری‌های گوناگونی گریبان‌گیر جامعه‌ی بشریت می‌شود.

پیشرفت علم منجر شده است که از این گاز در دنیای پزشکی برای درمان بیماری‌های مختلف بهره برده شود. موارد زیر از جمله این بیماری‌ها است:

  • آرتریت
  • ایدز
  • دیابت
  • زخم‌های عفونی
  • تحریک سیستم ایمنی
  • و…

همچنین، گاز اوزون امروزه در درمان بیماری‌های پوست و مو، بسیار کاربرد دارد و نمی‌توان از تاثیرات آن چشم پوشی کرد.

امروزه در کلینیک‌ها و سالن‌های زیبایی، در خصوص اوزون تراپی مو پرسش‌های زیادی مطرح می‌شود. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم شما را به طور کامل با این روش نوین آشنا کنیم.

اکثر آسیب دیدگی‌های مربوط به پوست و مو، ریشه در کمبود اکسیژن دارد. بنابراین هر چه میزان اکسیژن دریافتی بیشتر باشد، تاثیر مستقیمی بر روی شادابی و جوانی شما دارد. یکی از روش‌های تقویت مو، اوزون تراپی است. این روش با تزریق اکسیژن، آبرسانی و احیای مو را برای شما به ارمغان می‌آورد.

هنگامی که اوزون توسط دستگاه ماکرومیست به مو و پوست سر تزریق می‌شود، پس از مدتی اکسید خواهد شد. در نتیجه لایه‌ای محافظ به نام پپتون بر روی مو‌ها ایجاد می‌‌‍شود. این لایه‌ی محافظ از شکستن و آسیب دیدگی بیشتر تارهای مو جلوگیری می‌کند.

اکسیژن توسط فولیکول‌های مو به عمق ریشه و ساقه نفوذ می‌کند و با عناصر موجود در بدن انسان ترکیب می‌شود. در نتیجه‌ی این اقدام آلودگی، قارچ، باکتری و… از سطح پوست سر و موها جدا می‌شود.

اوزون تراپی مو با تقویت فولیکول‌ها، رشد مجدد آن‌ها را نیز به دنبال دارد. همچنین این روش به گردش بهتر خون در پوست سر و تارهای موکمک می‌کند.

از جمله تاثیراتی که اوزون تراپی مو بر روی ساقه ایجاد می‌کند، می‌توان موارد زیر را بر شمرد:

  • رطوبت رسانی ساقه
  • از بین رفتن وزی مو
  • از بین رفتن شوره
  • در موهای رنگ شده، پیوند میان تار مو و رنگ را تقویت می‌کند و ماندگاری رنگ بیشتر خواهد شد.
اوزون تراپی مو

فواید اوزون تراپی مو چیست؟

همانطور که قبلاً گفتیم، اوزون تراپی مو منجر به افزایش سطح اکسیژن در پوست سر و تارهای مو می‌شود. لذا در ادامه لیستی از فواید این روش به همراه توضیحی اجمالی برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم.

  • خون رسانی به ریشه های مو را افزایش میدهد.
  • با افزایش ضخامت هر تار مو باعث می شود موهای شما پرپشت تر به نظر برسد.
  • آلودگی ، حساسیت ، خشکی پوست سر از بین می برد.
  • تمیز کردن و پاک کردن عمقی پوست سر از آلودگی‌های موجود در ان
  • به مقدار قابل توجهی ریزش موی سر را کنترل می کند.
  • باعث تقویت مو سر می شود.
  • مو خوره ، شوره سر را درمان می نماید.
  • طاسی های غیر ارثی را بین می برد.
  • شادابی و استحکام موهای سر را افزایش می دهد.
  • ریشه موها را ترمیم و بازسازی می نماید.
  • باعث خوش رنگ شدن موی سر می شود.
  • از سفید شدن زودرس موها جلوگیری به عمل می آورد.

مهمترین فواید اوزون تراپی مو

  • ریزش مو را به فراموشی بسپارید.

اوزون تراپی مو باعث کم شدن ریزش تارهای مو می‌شود. ریزش مو یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاق‌های ممکن برای بانوان و آقایان است. شاید شما هم درمان‌های مختلفی را برای رفع ریزش مو امتحان کرده باشید، اما تا کنون نتیجه‌ی مطلوبی از آن‌ها به دست نیاورده‌اید. پیشنهاد ما به شما اوزون تراپی می‌باشد. زیرا در این روش سلول‌ها، رگه‌های خونی و فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند. در نتیجه شما شاهد استحکام بیشتر ریشه و جوانی و زیبایی خود خواهید بود.

  • با تکنیک اوزون تراپی مو برای همیشه از شر خارش و شوره خلاص شوید.

شوره و پوسته‌های سر با اوزون تراپی مو برای همیشه از بین می‌رود. در واقع شوره، همان پوسته‌های سفید ریزی که روی مو و لباس بعضی افراد دیده می‌شود. راه‌های مختلفی مانند استفاده از شامپوی ضد شوره، روش‌های خانگی و… برای از بین بردن آن وجود دارد. اما تمام آن‌ها به صورت موقتی می‌باشند. همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، اوزون تراپی، باعث ضدعفونی کردن کف سر از شر میکروب، قارچ و آلودگی‌های دیگر می‌شود. درنتیجه کف سر شما به هیچ عنوان خارش نمی‌گیرد و شوره برای همیشه با شما خداحافظی می‌کند.

  • با اوزون تراپی مو داشتن مو‌های پرپشت دیگر آرزو نیست.

اوزون تراپی مو می‌تواند با ترمیم ساقه‌های مو، موجب سلامت بیشتر و افزایش ضخامت آن‌ها شود.

مو خوره، همواره با تضعیف تارهای مو و دو شاخه یا چند شاخه کردن آن‌ها، حجم موها را کمتر نشان می‌دهد. این روش درمانی برای از بین بردن موخوره مفید می‌باشد.

اگر شما دچار شده‌اید به طاسی قسمت‌هایی از کف سر به صورت غیر ارثی ، پس از طی کردن دوره‌ی اوزون تراپی رشد مو‌هایتان را در این قسمت‌ها شاهد خواهید بود.

همانطور که می‌بینید اوزون تراپی مو، با روش‌های مختلفی موهای شما را از آنچه که هست پرپشت تر می‌کند.

  • از داشتن تارهای موی هیدراته با اوزون تراپی مو لذت ببرید.

شکستن تارهای مو، ریشه در خشکی و کمبود رطوبت دارد. همچنین اگر آبرسانی به میزان کافی نباشد، موهای شما وز و رنگی کدر به خود می‌گیرند. اوزون تراپی مو رطوبت را در سطح بسیار عالی برای شما ایجاد می‌کند در نتیجه شما همواره از داشتن موهایی براق و شاداب بسیار لذت خواهید برد.

  • جلوگیری از سفید شدن با اوزون تراپی مو

سفید شدن تارهای مو فقط به دلیل وراثت و یا داشتن سن و سال بالا نیست. گاهی به دلیل نرسیدن مواد مغذی مناسب به فولیکول، رنگدانه‌های آن از بین می‌رود. اوزون تراپی مو، با افزایش جریان خون در تارهای مو، مواد مغذی را به پیاز می‌رساند و از سفید شدن مو جلوگیری به عمل می‌آورد. به این ترتیب دیگر نگران سفید شدن مو در سنین جوانی نباشید.

اوزون تراپی مائده عرب

بررسی مزایا و معایب اوزون تراپی مو

تا اینجا به صورت کامل با مزایای اوزون تراپی مو آشنا شده‌اید. اما بیایید نگاهی هم به معایب این روش بیاندازیم.

تاکنون هیچ عارضه و بیماری خاصی پس از انجام این روش دیده نشده است. بنابراین می‌توان از آن به عنوان بی خطر‌ترین راهکار مراقبتی از مو نام برد.

ممکن است در هنگام اوزون تراپی مشکلات زیر را تجربه کنید.

  • خارش گلو
  • قرمزی و سوزش چشم
  • عطسه و سرفه
  • آبریزش بینی
  • حالت تهوع
  • سردرد‌های کوچک
  • و…

اما به هیچ عنوان نگران نباشید، زیرا به صورت موقتی هستند و به زودی از بین می‌روند.

لازم به ذکر است که این روش را حتما در کلینیک‌ها و سالن‌هایی که در این کار تخصص دارند انجام دهید. زیرا گاز اوزون سمی است و تزریق آن به میزان سطح بالا خطراتی را برای شما به وجود می‌آورد.

اوزون تراپی مو برای کسانی که شرایط زیر را دارند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

  • خانم‌های باردار و شیرده
  • افرادی که مبتلا به حساسیت‌های شدید پوستی هستند.

نگاهی به ساز و کار دستگاه اوزون تراپی مو

در اوزون تراپی مو از دستگاهی به نام ماکرومیست استفاده می‌شود.  تارهای مو توسط یک کابین و کاور محبوس می‌شوند. در کابین، آبی با دمای چهل درجه سانتی گراد وجود دارد.

همانطور که می‌دانید مولکول آب از یک اتم اکسیژن و دو اتم هیدروژن تشکیل شده است. آن هنگام که موهای شما در کابین قرار می‌گیرد، فلس موی شما در اثر برخورد با بخار آب باز می‌شود و راهی برای رسیدن مواد مغذی به ساقه و ریشه‌ی مو به وجود می‌آید.

در مرحله‌ی بعدی با استفاده از امواج فراصوت، مولکول آب تجزیه می‌شود. سپس اتم اکسیژن مولکول آب، آزاد شده و با اتم‌های آزاد شده‌ی دیگر ترکیب خواهد شد. در نتیجه‌ی این واکنش، گاز اوزونی که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است تولید می‌گردد.

از آنجا که فلس مو باز است، اکسیژن در ساقه‌ی مو به سمت ریشه حرکت می‌کند و در این راه با عناصر دیگری که در تارهای مو موجود است ترکیب می‌شود. در نتیجه‌ی این عمل، سر به صورت کامل استریل می‌شود.

سپس در مرحله‌ی آخر از طریق فرآیند cooling سرمای شدید و به صورت ناگهانی به وجود می‌آید، این سرما منجر به بستن فلس مو می‌شود و به نوعی اکسیژن در ساقه‌های مو محبوس می‌گردد.

بهتر است موهای شما تا مدتی در معرض گرما قرار نگیرد، زیرا در این صورت ماندگاری اوزون تراپی بیشتر می‌شود.

مراقبت‌های بعد از اوزون تراپی مو

ماندگاری اوزون تراپی مو بستگی به آسیب دیدگی پوست سر و تارهای موی شما دارد. اما معمولاً تاثیر آن تا چندین هفته باقی می‌ماند. بهتر است پس از اوزون تراپی، از استفاده‌ی روزانه از سشوار، اتوی مو و انواع دستگاه‌های فر کننده پرهیز کنید. همچنین برای شست و شوی موهای خود حتما از شامپوهای بدون سولفات استفاده نمائید. از ماسک، کرم و شیر موهای آبرسان را در روتین مراقبت از موهای خود قرار دهید. توجه به توصیه‌های پس از اوزون تراپی به ماندگاری بیشتر کمک خواهد کرد.

اوزون تراپی مو، روشی محبوب برای احیا و سلامت تارهای مو می‌باشد. مجددا تاکید می‌کنیم که این کار را حتما در کلینیک و سالن‌های متخصص این حوزه انجام دهید. در سالن زیبایی مائده عرب اوزون تراپی مو را با بهترین دستگاه و زیر نظر متخصصین آموزش دیده بصورت حرفه ای تجربه کنید.

دریافت مشاوره
مشاوره واتساپ
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم؟